gebe
  1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    13.023
    Beğenilen Mesajlar:
    108
    Ödül Puanları:
    0

    Öğrencilerin Sosyal Becerilerinin Gelişiminde Öğretmenin Rolü

    Konu, 'Okul ve Öğretmenler' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    Öğretmenler öğrencilerin öğrenme sürecine katılmalarını sağlamak için çeşitli yöntemler geliştirmişlerdir.Aşağıda genel olarak katılmanın sağlanmasında başvurulacak ana yollar gösterilmiştir: 1.Öğrenmeler , öğrenci için anlamlı ve ihtiyaçlara uygun hale getirilmelidir.
    2.Öğrencin kendine uygun hedef ve öğrenme konuları seçmesine yardım edilmelidir.
    3.Öğrenme durumları , öğrenciye hem zevk vermeli hem de başardığını duyurmalıdır.Öğretmen , öğrencilerini istekle öğrenmeye yöneltmez ise , öğrenciler heyecan getirecek durumları kendileri yaratırlar.Derste , öğrencilerin sezdirmeden bir çok oyunlar oynadıkları; birbiriyle şakalaştıkları gerçektir.
    4.Öğretmen öğrenciye merak duymalı , merakını giderecek öğrenme ortamı yaratmalı , düşündüğünü serbestçe söylemesine yardım etmelidir.
    5.sınıfta aynı şeyleri tekrar tekrar yapmak , dersleri hep aynı şekilde işlemek dikkati azaltır , öğrenme işine monotonluk getirir.
    6.Öğrenci başardığını hissetmeli başarı umudu taşımalıdır.Bunun için öğrenci yeterli sayıda başarı ile karşı karşıya getirilmelidir.Katılmayı önleyen en önemli etmenlerden biri , öğrencinin sürekli başarısızlık tecrübesi geçirmesidir.
    7. Öğrencinin öğrenme işine açık yada kapalı olarak katılabilmesi derste elde edilebileceklerin kendi amaçları yönünden anlamlı olmasına bağlıdır.
    8..Öğrenciyi harekete yönelten motiflerin ihtiyaç sıralamasındaki yeri de önem taşır.
    Sosyal tasvip ve sevgi arayan bir öğrencinin ders ödevlerine karşı tutumu çok fazla olumlu olmayabilir.
    9.Katılmanın sürekliliğini sağlamak için , kaygı başarısızlığı doğuran sıkıntıların azaltılması gerekir.
    10.Öğrencilerin öğrenme hızları ve stilleri birbirinden farklıdır.Bu nedenle bireysel öğretime yer verilmelidir.

    Öğrencinin öğrenme sürecine katılımını etkileyen bütün faktörler , öğretmenin bu konuda yapabileceğini ve yapması gerekenleri de açıkça ortaya koymaktadır.Katılma ile ilgili pek çok araştırma , bilişsel giriş davranışları duyuşsal giriş özellikleri ve öğretim hizmetinin niteliğinin öğrencinin katılımını etkilediğini göstermektedir.Öğretmen bu öğeleri göz önünde bulundurarak öğrenci katılımını arttırabilir. Ancak, katılımını etkileyen faktörlerin bilinmesi ve öğretimin ona göre düzenlenmesi yeterli değildir. Çünkü, grupla öğrenme durumunda her öğrencinin etkin katılımını sağlamak çok zor bir iştir. Öğretmenler, bu güçlükleri azaltabilecek bazı yöntemler geliştirmişlerdir. Örneğin; bir defada tek bir çocuk üzerinde durma, sınıfı her öğrencinin diğer üyeler tarafından gözlenebilen bir şeyler yapmasını gerektirecek şekilde küçük gruplara bölme, her öğrenciden sürecin belli bir basamağını gözlenebilecek şekilde örneklendirmesini isteme, gerektiğinde tartışma ortamları yaratma ve öğrencileri konuyla ilgili sorular sormaya teşvik etme yöntemleridir.

    Öğrenci katılımını arttırmak için yeni yöntemler araştırılmasına rağmen , öğretmenin öğrencinin katılımını sağlamada işini güçleştiren en önemli etken , belli bir şeyi öğrenmek için gerekli olan katılma miktarı bakımından öğrenciler arası farklardır. Öğrenme ile ilgili olarak yapılan bazı laboratuar araştırmalarının bulgularına göre , belli bir öğrenme düzeyine çıkabilmek için bazı öğrenciler, öğrenilecek materyali diğerlerinden daha çok tekrar etmeye gerek duyabilmektedir.

    Tam öğrenme stratejilerinin uygulandığı durumlarda ilk ünitelerde harcanan zaman miktarı diğer ünitelerde azalma eğilimi göstermektedir. Hızlı ve yavaş öğrenen öğrenciler arasındaki öğrenme zamanına duyulan ihtiyaç miktarı ile ünitelerde fazla, üniteler ilerledikçe ise bu farklılıklar azalma eğilimi göstermektedir.

    Genel olarak öğrencilerin başarılarında gözlenen değişkenliğin yüzde yirmiye kadarı, onların öğrenme sürecine katılma dereceleriyle açıklanabilmektedir.


    alıntı

     
Öğrencilerin Sosyal Becerilerinin Gelişiminde Öğretmenin Rolü konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Asperger Sendromlu çocuğunuzun sosyal becerilerini destekleyebilirsiniz

    Asperger Sendromlu çocuğunuzun sosyal becerilerini destekleyebilirsiniz

    Asperger Sendromlu çocuklar yaşamın ilk yıllarından itibaren duygularını düzenlemekte zorluk yaşarlar. Duyguları düzenleyebilme çevreden gelen geri bildirimler ve sosyalleşme sırasında öğrenilenlere bağlıdır. Bu nedenle Apergerli çocuklar sosyalleşme olanağını ne kadar az bulurlarsa duygusal kontrol geliştirme şansları da o kadar az olur. İnsanoğlu doğuştan sosyal bir varlıktır ve sezgileri...
  2. Çocuğunuzun Sosyal Ve Duygusal Gelişimini Destekleyin

    Çocuğunuzun Sosyal Ve Duygusal Gelişimini Destekleyin

    sosyal ve duygusal gelişim duygusal gelişime uygun etkinlikler sosyal gelişime uygun etkinlikler gelişim nedir Çocuğunuzun Sosyal Ve Duygusal Gelişimini Destekleyin Sosyal ve duygusal gelişim nedir ve bu iki kavram arasında fark var mı? Bunlar, konu hakkında cevabı en çok merak edilen iki soru. Şöyle bir örnek ile cevabı açıklayabiliriz; diyelim ki dört yaşındaki iki çocuk plajda oyuncak...
  3. Rehabilitasyon Alaninda Sosyal Hizmet Mesleği Ve Sosyal Hizmet Uzmaninin Rolü

    Rehabilitasyon Alaninda Sosyal Hizmet Mesleği Ve Sosyal Hizmet Uzmaninin Rolü

    Ali Rıza DOĞAN Sosyal hizmet kişi ve ailelerin kendi bünye ve çevre şartlarından doğan ya da kontrolleri dışında oluşan maddi, manevi ve sosyal yoksunlukların giderilmesine ve ihtiyaçlarının karşılanmasına, sosyal sorunların önlenmesi ve çözümlenmesine yardımcı olunması ve hayat standartlarının iyileştirilmesi ve yükseltilmesini amaçlayan sistemli ve programlı hizmetler bütünüdür. Çocuğuna...
  4. Çocuk gelişiminde Anne ve Babanın Rolü

    Çocuk gelişiminde Anne ve Babanın Rolü

    çocuğun gelişiminde ailenin önemi çocuğun gelişiminde annenin rolü ailenin gelişimindeki önemi çocuk yetişmesinde ÇOCUĞUN GELİŞİMİNDE ANNE-BABANIN ROLÜ Çocukların çeşitli özelliklerine ve gelişim dönemlerine ilişkin bilgi edinmek, onları anlamada, onlarla daha iyi iletişim kurmada ve zaman zaman yaşanan güçlüklerle başaçıkmada çok önemlidir. Çocuğun fizyolojik ve psikolojik anlamda sağlıklı...
  5. Öğrenci Gözüyle Öğretmen - Öğretmenim

    Öğrenci Gözüyle Öğretmen - Öğretmenim

    öğrenci gözüyle öğretmen öğrenci gözüyle öğretmen kompozisyon çocuk gözünde öğretmenime kompozisyon ÖĞRETMENİM "Öğrenci gözüyle öğretmen" adlı yarışmada birincilik ödülü alan yazı. Ben bir öğretmen çocuğuyum. İlk öğretmenim de annemdir. Öbür çocuklar gibi okula başlarken yabancılık çektiğimi söyleyemem. Yaşamım okulda başlamıştı. Ancak okula başlamamla yeni bir sorun önüme...

Sayfayı Paylaş