Etiketler:
  1. ARWEN

    ARWEN Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    10 Ocak 2008
    Mesajlar:
    240
    Beğenilen Mesajlar:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    Deniz Ülkesi

    Çocuklarda Öğrenme Tercihleri ve İletişim

    Konu, 'Bebeğimiz ve biz' kısmında ARWEN tarafından paylaşıldı.

    < Konu Resmi..>
    Annem ve babam yıllarca çok anlam veremediğim konularda didişirlerdi. Genellikle bu didişmeler yer tariflerinde olmaktaydı. Annem elinde kağıda çizdiği bir kroki ile gelir ve sadece göstererek
    "Saim beni 17:00 de buradan alacaksın"; der, babam da "Perihan sen çizme anlat ben öyle anlarım" dese de annem ısrarla çizer ve sözel olarak anlatmaz, babam da duyarak öğrendiği için anlamazdı.

    Yıllar sonra öğrendim ki sevdiğimiz işleri bilmek, kan grubumuzu bilmek kadar, Öğrenme Tercihini de bilmemiz yaşantımızı kolaylaştırıyor.Her birey doğduğu andan itibaren belli bir öğrenme tercihi ile doğuyor ve çevresini o baskın tercihi ile yorumluyor. Tembel ya da yaramaz olduğu sanılan pek çok çocuğun öğrenme tercihinin belirlenmesi kendilerini tanımalarını ve etiketlenmelerini önleyecektir.

    Üç farklı tip Öğrenme Tercihi vardır.

    GÖRSEL ÇOCUKLAR: Öğrenmeleri için görmeleri gerekir. Dinledikleri bir şeyi görürlerse çok daha kolay anlarlar. Resim yapmaktan, renkli kalemlerden hoşlanırlar. Onlar için etrafın düzenli olması çok önemlidir. Etraftaki gürültüden işitsel öğrenenlerden daha az rahatsız olurlar. Olayları görüntüyle algılarlar. Satın alacakları oyuncakta ufacık çizik olsa almak istemezler. Anlatılanları muhakkak hayalinde canlandırır. Yoksa onun için havada kalır. Yap boz ve görsel hafıza oyunlarını severler. Giyimlerine önem gösterirler.

    E, 4 yaşında bir erkek çocuğudur. Yemek yerken kesilmesi gereken yiyecekleri özenle annesinin kesmesini ister. Meyvelerini küçük parçalara ayırıp, tabağına özenle dizer ve aynı özenle sırayla yer. Oyuncaklarının hiç birisi ortada değildir. Oynarken atleti pantolonundan çıksa bile muhakkak
    hemen içine sokturur. O görüntü onu rahatsız eder.

    İŞİTSEL ÇOCUKLAR: Öğrenmeleri için dinlemeleri gerekir. En belirgin özellikleri oyun oynarken yalnız olsalar bile sürekli konuşmalarıdır. Sessiz okuma konusunda sıkıntı çekerler çünkü anlamaları için kendi seslerini duymaları gerekir. Sesten çok rahatsız olurlar. Görsel materyallerin işitsel açıklamasını isterler. Yani bir krokiyi anlamaları için görmeleri yeterli olmaz. Açık anlatımı duymaları gerekir. Yabancı dil öğrenmeye yatkındırlar. Yazma konusunda sıkıntı çekebilirler. Konuşurken çok çabuk konu değiştirip,
    yeni konuya hemen adapte olurlar.

    A. kompozisyon dersi sınavında izin alarak başka bir yerde yazmak ister çünkü sınıfta çıtırtı dahi olsa rahatsız olduğunu söyler. Öğretmen izin verir ama bir süre sonra "Acaba yazıyor mu?; diye kontrol etmek ister. Gider, gerçekten de öğrencisinin konuşarak yazdığını görür. Öğrencisinin sınıf ortamında olsaydı çıtırtılardan kendi sesini duyması imkansız olacak ve sınavda başaramayacaktır. Öğrencisi ilk kez bu kadar başarı gösterir".

    KİNESTETİK ÇOCUKLAR: Öğrenmeleri için uygulamaları gerekmektedir. Hareketlidirler. Koşma, hoplama, zıplama konusunda çok başarılıdırlar. Tertemiz bir kıyafetle evden çıkarlar ama beş dakika içinde pisletirler. Eşyalarının düzensiz ve dağınık olmasından hiç rahatsızlık duymazlar. Okulda
    yaramaz olarak etiketlenirler. Eğer kinestetik bir öğretmeni olursa yaşam onun için kolaylaşır. Öğretmen "Kim bana kalem getirir" dediği an kimseyi beklemeden kalemi götürür. Görsel mesajlar, güzel sözler onlar için yeterli olmayabilir. Sarılmak, öpmek her zaman onlar için daha anlamlıdır. Hatta bir araştırmaya göre kinestetik kişiler kondisyon bisikletine binerek kitap okuduklarında çok daha iyi anladıkları ortaya çıkmıştır.

    S ilköğretim birinci sınıf öğrencisidir. Öğretmen "Tahtadakini oku" dediği zaman tam okuyamaz. Her seferinde izin alarak metnin yanına giderek her harften parmakla geçer ve çok iyi okur.

    Öğrenme tercihlerimiz ev içi ilişkilerimizi de etkiler. İşitsel bir çocuğa hatasının sonuçlarına katlanması sadece anlatılırken, görsel çocuğa hatasının sonuçlarının neler olacağını yazmak ya da resmetmek yeterli
    olabilir.

    Sevgiyle kalın.
    Meltem Erdemli



     
Çocuklarda Öğrenme Tercihleri ve İletişim konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Öğrenme çocukken başlar...

    Öğrenme çocukken başlar...

    İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİ TAKDİR ETMEYİ "Bana bakın, gidin birbirinizi dışarda gebertin, evi daha yeni temizledim...!!!" DUALARIN GÜCÜNÜ: "Yat kalk dua et ki baban müzik setinin bozulduğunu farketmedi..." ZAMANA KARŞI YARIŞMAYI: "O oyuncaklarını topla yoksa bi tekme attığım gibi hepsini karşı sahilden toplarsın.." MANTIKLI DÜŞÜNMEYİ "Ben öyle diyosam...
  2. Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar

    Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar

    öğrenme güçlüğü olan çocuklar okuduğunu anlama duası anlama güçlüğü çocuklarda dua öğrenme Öğrenme güçlüğü ilk olarak 1963 ylında Samuel A. Kirk tarafından okulda ciddi öğrenme sorunları yaşayan fakat belirli diğer engelleri bulunmayan öğrenciler için ortaya atılmıştır. Öğrenme güçlükleri, dinleme,konuşma,okuma,yazma,usa vurma yada matematik yeteneklerinin kazanımında ve kullanımında önemli...
  3. Çocuğunuzla İletişim

    Çocuğunuzla İletişim

    Küçük çocugunuza bir sey söylerken, diz çökerek onunla ayni hizaya gelmeye çalisin. Sizinle isbirligi yapmaya daha istekli oldugunu göreceksiniz. Çocugunuzun her yasta anlattigini, sikintidan patlasaniz bile can kulagiyla dinleyin. Söyleyeceklerini bilseniz bile çocugunuzu iyi dinleyin. Vaktiniz yoksa bunu ona söyleyin ve sonra dinleyin. Çocugunuzun anlattiklarini dinlemiyorsaniz, bir süre...
  4. öğrenme güçlüğü olan çocuklar

    öğrenme güçlüğü olan çocuklar

    öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler sesli okuma yazma öğrenme zorluğu çeken öğrenciler el yazısı oyunları okuma güçlüğü Öğrenme güçlüğü ilk olarak 1963 ylında Samuel A. Kirk tarafından okulda ciddi öğrenme sorunları yaşayan fakat belirli diğer engelleri bulunmayan öğrenciler için ortaya atılmıştır. Öğrenme güçlükleri, dinleme,konuşma,okuma,yazma,usa vurma yada matematik yeteneklerinin...
  5. Amasya Kadın Doğum Ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi iletişim bilgileri

    Amasya Kadın Doğum Ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi iletişim bilgileri

    Amasya Kadın Doğum Ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi hastane randevu iptal Amasya Kadın Doğum Ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi iletişim bilgileri Amasya Kadın Doğum Ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi irtibat bilgileri Amasya Kadın Doğum Ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi online randevu almak Amasya Kadın Doğum Ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi randevu alma Amasya Kadın Doğum Ve Çocuk Hastalıkları...

Sayfayı Paylaş