İ
İslami Yazar
Forum Okuru
İslamda Nikahın önemi
Bu alemin kıyamete kadar devamını murat eden Allahü Teala, her şeyde olduğu gibi bu alemin devamını da bir sebebe bağlamıştır.
Allahü Teala her canlıyı çift yaratmış, önce Hz. Adem Aleyhisselam’ı , ondan da Havva validemizi halk edip, insanların çoğalarak yeryüzüne yayılmalarınız izdivaca, evlenmeye bağlamış, izdivacı da aralarında sevgi, muhabbet ve rahmete vesile kılmıştır.
Nikahtan maksat nedir?
Nikahtan maksat yalnız nesil yetiştirmekten ibaret değildir. Eğer böyle olsaydı iktidarsız olanların ve ihtiyarların nikahlarının caiz olmaması lazım gelirdi. Halbuki onların da nikahları caizdir. Çünkü iki kişinin evlenmesinden ruhani ve cismani birlik hasıl olur ve bir kuvvet teşekkül eder. İşte bu sebeple Allahü Teala Hazretleri erkek kullarına kadınlardan kendilerine helal olanlarla nikahlanmalarını emir buyurmuştur.
Rasülullah Efendimiz: Evlinin iki rekat namazı, bekarın 70 rekat namazından hayırlıdır buyurarak ümmetini nikaha teşvik etmiştir.
Yalnız yaşamak, insanların yaratılışına uygun olmadığından, İslam da ruhbaniyet sınıfı yoktur. Peygamber efendimiz bir hadisinde; İmkanı olupta evlenmeyen benden değildir buyurmuştur.
Kadın ve erkek yaratılışları itibarıyla birbirinden farklı gibi görünsede hakikatte birbirini tamamlayan iki unsurdur. Kadını zelil, erkeği sefil etmeden cemiyet içerisindeki yerlerini gösteren İslam dini, kadınla erkeği birbirinin elbisesi olarak tarif etmiştir. Birinin kemalatı her ikisinin bir arada bulunmasıyladır. Bir milletin terakkisi erkekle olur, kadınla tamamlanır. Erkeksiz terakki yoktur, kadınsız terakki eksiktir. Kadın ve erkeğin bir arada bulunmasının en güzel şekli İslam dinine uygun bir evliliktir.
Nikahın Hikmeti!
Nikahın meşru kılınmasının sebebi; dünyanın nizamı, beşeriyetin mükemmel bir şekilde devamı ve insanlığın fuhuş tehlikesinden kurtulmasıdır. Bu alemin Allahü Teala’nın takdir ettiği vakte kadar kalması, insan neslinin devamı ile, neslin bir intizam dairesinde devamı ise ancak nikah ile temin edilebilir.
Gayrı meşru birleşmeler; insanların birbirlerine zulmetmelerinden kan dökülmesine, neseplerin kaybolmasına, beşeriyetin manevi helakına yol açmakla, bir çok ferdî, içtimaî bozuklukların ortaya çıkmasına sebep olur. Bunlar şu şekilde hulasa edilebilir.
Gayrı Meşru birleşmeler, neseplerin bozulmasına ve yozlaşmasına sebep olur. Gayrı meşru çocuk, şefkatli bir ana babanın himayesinden ve terbiyesinden mahrum olur. Bunun neticesinde çocuklar zayi olup nesiller kesilir ve nihayet insanlık harap olur gider.
Gayrı meşru birleşme halinde kadınlar bir erkeğe ait olamaz. Bu durumda anlaşmazlıklar çıkar. Güçlü ve kuvvetli olanlar, istedikleri kadınları elde ederler. Öyle olunca da insanlık umumi bir karışıklık içinde kalır.
Gayrı meşru birleşmelere nefislerini teslim eden kadınları, her selim tabiatlı insan, kerih görür, böyle kadınlar ile aile teşkil etmek istemez. Neticede kadının hayatı mahvolur.
Bir kadın bir erkeğe ait olmadığı zaman insanlar, hayvanların seviyesine düşmüş olurlar.
Selam ve dua ile.
Allahü Teala her canlıyı çift yaratmış, önce Hz. Adem Aleyhisselam’ı , ondan da Havva validemizi halk edip, insanların çoğalarak yeryüzüne yayılmalarınız izdivaca, evlenmeye bağlamış, izdivacı da aralarında sevgi, muhabbet ve rahmete vesile kılmıştır.
Nikahtan maksat nedir?
Nikahtan maksat yalnız nesil yetiştirmekten ibaret değildir. Eğer böyle olsaydı iktidarsız olanların ve ihtiyarların nikahlarının caiz olmaması lazım gelirdi. Halbuki onların da nikahları caizdir. Çünkü iki kişinin evlenmesinden ruhani ve cismani birlik hasıl olur ve bir kuvvet teşekkül eder. İşte bu sebeple Allahü Teala Hazretleri erkek kullarına kadınlardan kendilerine helal olanlarla nikahlanmalarını emir buyurmuştur.
Rasülullah Efendimiz: Evlinin iki rekat namazı, bekarın 70 rekat namazından hayırlıdır buyurarak ümmetini nikaha teşvik etmiştir.
Yalnız yaşamak, insanların yaratılışına uygun olmadığından, İslam da ruhbaniyet sınıfı yoktur. Peygamber efendimiz bir hadisinde; İmkanı olupta evlenmeyen benden değildir buyurmuştur.
Kadın ve erkek yaratılışları itibarıyla birbirinden farklı gibi görünsede hakikatte birbirini tamamlayan iki unsurdur. Kadını zelil, erkeği sefil etmeden cemiyet içerisindeki yerlerini gösteren İslam dini, kadınla erkeği birbirinin elbisesi olarak tarif etmiştir. Birinin kemalatı her ikisinin bir arada bulunmasıyladır. Bir milletin terakkisi erkekle olur, kadınla tamamlanır. Erkeksiz terakki yoktur, kadınsız terakki eksiktir. Kadın ve erkeğin bir arada bulunmasının en güzel şekli İslam dinine uygun bir evliliktir.
Nikahın Hikmeti!
Nikahın meşru kılınmasının sebebi; dünyanın nizamı, beşeriyetin mükemmel bir şekilde devamı ve insanlığın fuhuş tehlikesinden kurtulmasıdır. Bu alemin Allahü Teala’nın takdir ettiği vakte kadar kalması, insan neslinin devamı ile, neslin bir intizam dairesinde devamı ise ancak nikah ile temin edilebilir.
Gayrı meşru birleşmeler; insanların birbirlerine zulmetmelerinden kan dökülmesine, neseplerin kaybolmasına, beşeriyetin manevi helakına yol açmakla, bir çok ferdî, içtimaî bozuklukların ortaya çıkmasına sebep olur. Bunlar şu şekilde hulasa edilebilir.
Gayrı Meşru birleşmeler, neseplerin bozulmasına ve yozlaşmasına sebep olur. Gayrı meşru çocuk, şefkatli bir ana babanın himayesinden ve terbiyesinden mahrum olur. Bunun neticesinde çocuklar zayi olup nesiller kesilir ve nihayet insanlık harap olur gider.
Gayrı meşru birleşme halinde kadınlar bir erkeğe ait olamaz. Bu durumda anlaşmazlıklar çıkar. Güçlü ve kuvvetli olanlar, istedikleri kadınları elde ederler. Öyle olunca da insanlık umumi bir karışıklık içinde kalır.
Gayrı meşru birleşmelere nefislerini teslim eden kadınları, her selim tabiatlı insan, kerih görür, böyle kadınlar ile aile teşkil etmek istemez. Neticede kadının hayatı mahvolur.
Bir kadın bir erkeğe ait olmadığı zaman insanlar, hayvanların seviyesine düşmüş olurlar.
Selam ve dua ile.