gebe
  1. MaWiM

    MaWiM ♥Ben Aşık Olduğum Adamın Aşık Olduğu Kadınım♥ Yetkili Kişi

    Kayıt:
    25 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    34.182
    Beğenilen Mesajlar:
    2.224
    Ödül Puanları:
    113

    Sağlıklı zayıflamanın temel noktaları

    Konu, 'Diyet - Sağlıklı Beslenme' kısmında MaWiM tarafından paylaşıldı.

    Taylan Kümeli Zayıf olmak ve bu uğurda çeşitli yolları denemek yaygın bir hal almışken, tek gerçek, kişisel ihtiyaçlara uygun, yeterli ve dengeli mönülerle hayat şekli haline getirmemiz gereken beslenme alışkanlıklarını unutmamak, kilo vermek kadar kilo kontrolünde de dikkatli olmaktır. Kişiler kilo verebilir ancak önemli olan bunun sağlıklı ve geri dönüşü olmayan bir süreçte oluşmasıdır. Bunun için zayıflama programına başlamadan önceki yanlış beslenme alışkanlıklarınızı bilmeli, bunları profesyonel yardım alarak doğru alışkanlıklarla değiştirmelisiniz.

    Porsiyon kontrolü

    İyi planlanmış dengeli bir öğün yüzde 20-30 oranında yağ, yüzde 10-20 oranında protein, yüzde 50-60 oranında karbonhidrat içermeli. Bu hesaplamalar size zor gelebilir ancak diyetisyeniniz tarafından planlanmış mönüler bu kurallar uymaktadır.

    Dengeli beslenmede amaç, vücudun besin gereksiniminin aynı kiloda kalmayı amaçlayan bir birey için, tüm besin gruplarını içermesidir. Bu arada mutlaka günde 2,5-3 litre su içmeyi alışkanlık haline getirin.

    Kilo kontrolünde en önemli desteklerden biri de porsiyon kontrolü ve kalori kısıtlaması yapmaktır. Örneğin yağda pişmiş iki yumurta yerine yumurta akıyla hazırlanmış, yağsız, teflonda pişmiş bir menemen tüketerek 150 kalori kadar kâra geçmiş olabilir. Tam yağlı süt yerine sıfır yağlı süt, şeker yerine tatlandırıcı kullanarak, kızarmış tavuk parçaları ile hazırlanmış salata yerine ızgara veya haşlanmış tavuklu salata tüketmek, meşrubat içmek yerine soda ile hafifletilmiş meyveli soda tüketmek faydalı olabilir.

    Mutlaka egzersiz yapın

    Tartıdaki durağan dönem ani ve büyük çıkışların habercisi olabilir. Zayıflama programları akabinde danışanlarımızın bazıları koruma programı almadan diyet serüvenini noktalayabilmekte, öğrendikleri yeni beslenme alışkanlıklarını kendilerince uyarlayarak kullanıp, bir süre sonra küçük yoldan çıkmalarla maalesef eski alışkanlıklara dönebilmektedir.

    Bir süre tartıda yükseliş görmedikleri için "Nasılsa kilo almıyorum artık" bilinciyle bu hatalara devam etmekte ve birkaç hafta sonra telaş içinde soluğu ofislerimizde alabilmektedir. Bunun için zayıflama sürecini takip eden koruma programlarını da aynı disiplinde devam ettirin.

    Kilonuzu korumak için egzersiz ve günlük fiziksel aktivitenin artırılması elzem kurallardan biridir. Vücut sıkılığının kazandırılması, yağ kaybının devamı veya istenen yağ değerlerinin korunması adına mutlaka hayat boyu sürdürebileceğinize inandığınız ve sevdiğiniz bir spor dalı seçin.
    Uzun süreli kilo verme programlarından çıkan bireylerde belli bir süre sonra sıkılma ve diyeti bozma eğilimleri görülebilir. Bu istenmeyen durumları önlemek için haftanın belli günleri koruma programınızda masum kaçamaklar yapmalı ancak bunları telafi edici önlemler almalı, battı balık yan gider mantığını savunmamalısınız.

    Doğal beslenmeyi tercih edin

    Mümkün olduğunca evde yemek yemeye gayret etmeli, dışarı çıktığınız günlerde ise düşük kalorili yemekleri tercih etmelisiniz.
    En doğru beslenme en doğal beslenmedir. Yemekleri en sade ve işlenmemiş hallerinde tüketmeye gayret etmelisiniz. Örneğin salamura, tütsülenmiş, marine edilmiş, soya ve krema soslu, tereyağında kızartılmış, galete unlu, mayonezli, derin yağda kızartılmış yemeklerden kesinlikle uzak durmalısınız.

    Şeker ve şekerli ürünler diyet programınızda ya hiç yoktur ya da çok kısıtlı bulunmaktadır muhtemelen. Diyet programı akabinde bir anda saldırırcasına bu besinlere yönelmeniz, her geçen gün daha fazla şeker ve tatlı yeme isteği duymanıza neden olabilir. Bunun için sofra şekerinden uzak durun.

    Baharatlar bolizmanın daha iyi çalışmasına destek verebilir. Zayıflama ve koruma programlarınızda bitki çaylarını ve baharatları kullanmaya devam etmelisiniz. Özellikle taze zencefil, kimyon, biberiye kişniş tohumunun toksin atıcı etkilerinden faydalanmalısınız. Her gün en az dört farklı bitki çayı içmeye gayret etmelisiniz.

    haftanın öğüdü

    Sütsüz kalmayın

    Son araştırmalar günde üç-dört porsiyon yağı azaltılmış süt ürünleri tüketmenin yağ yakılmasında ve kilo verme üzerinde etkisi olduğunu gösteriyor. Yoğurt, süt, peynir gibi süt ürünlerinin bireyin özelliklerine göre ayarlanmış bir beslenme programına günde üç-dört porsiyon eklenmesinin, düşük kalsiyum içeren gıdalar tüketerek veya kalsiyum desteği alarak bu eksiği kapamaya çalışmaya oranla daha verimli olduğu saptandı.


    [​IMG]

     
  2. kördügüm

    kördügüm Tatlı ve Çalışkan Melek Üye

    Kayıt:
    13 Kasım 2007
    Mesajlar:
    3.236
    Beğenilen Mesajlar:
    12
    Ödül Puanları:
    0
    Ce: Sağlıklı zayıflamanın temel noktaları
    emegine saglik canim
     
Sağlıklı zayıflamanın temel noktaları konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Sağlıklı Zayıflamada Devrimm....

    Sağlıklı Zayıflamada Devrimm....

    Sitemizde reklam yapmak yasaktır... EDIT BY TİTAN...
  2. Sağlıklı Zayıflamanın Püf Noktaları

    Sağlıklı Zayıflamanın Püf Noktaları

    Tez elden zayıflamam lazım ama sağlıklı olsun acaba Sağlıklı Zayıflamanın Püf Noktaları nelerdir
  3. İşte Size Sağlıklı zayıflamanın yolları

    İşte Size Sağlıklı zayıflamanın yolları

    Sağlıklı Zayıflamanın Püf Noktaları sağlıklı kilo cvermenin püf noktaları Günümüzde kilosundan memnun olmayan bir çok kadın - erkek vardır. Bu kişiler çoğu zaman kilo verirken sağlıklarını düşünmezler ama bu onlara daha sonra misli misli döner. Bundan ola ki biz de bu yazımızda sağlıklı kilo vermenin püf noktalarını konu alıyor ve kilo vermek isteyenleri buraya davet ediyoruz....
  4. zayıflamanın püf noktaları neler

    zayıflamanın püf noktaları neler

    Zayıflamak istiyorum ama bir yerlerde yanlış yapıyorum herhalde. Nasıl zayıflayacağım ben, var mı zayıflamanın püf noktaları ? Nelere dikakt etmem gerekiyor :(
  5. Sağlıklı vajinanın  püf noktaları

    Sağlıklı vajinanın püf noktaları

    vajina temizliği,vajina bakımı,vajinal enfeksiyonlardan nasıl korunum,vajinal enfeksiyonlardan korunmanın yolları,sağlıklı vajina için yararlı bilgiler Hayat boyu en az bir kez karşılaşma ihtimaliniz olan vajinal enfeksiyonlar hakkında bilmeniz gerekenler bu yazıda… Vajinal akıntı, kaşıntı ve yanma gibi şikayetler, genellikle genital bölgede meydana gelen bakteri, virüs ve mantar...

Sayfayı Paylaş